Administratief en juridisch inloopspreekuur bij Halte 20 Koog aan de Zaan – Novakh houdt iedere maand een gratis inloopspreekuur bij Halte 20 in Koog aan de zaan. Op het spreekuur kan iedereen terecht met juridische en administratieve vragen. Novakh is de adviespraktijk van mevr. K. Hartog waarbij zij adviseert onder andere bij het  opstellen van een levenstestament, volmachten en juridisch advies. Novakh helpt en adviseert bij uw administratie en veilig online bankieren. Het inloopspreekuur is een initiatief van Novakh om op een laagdrempelige manier vlot hulp te kunnen bieden en past goed bij de wijkontmoetingsfunctie van het onlangs geopende Halte 20. In Halte 20 kunnen bewoners uit deLees meer ->

Steeds meer organisaties vragen om een kopie van uw paspoort, identitietskaart, rijbewijs of verblijfsdocument. Het misbruik van deze documenten neemt daardoor ook verder toe. Let daarom op de volgende punten als er gevraagd wordt om uw identiteitsbewijs af te geven: Vraag eerst of het echt nodig is, u kunt het vaak ook enkel tonen in plaats van af te geven. Moet u toch een kopie afgeven? Zorg er dan voor dat misbruik voorkomen kan worden. Schrijf op de kopie: dat het een kopie is aan welk bedrijf u deze kopie geeft de datum waarop u de kopie afgeeftLees meer ->

Identiteitsfraude komt steeds vaker voor. Op televisie wordt er regelmatig aandacht aan geschonken en uw bank waarschuwt u hier ook voor. Wat kunt u zelf doen om fraude te voorkomen? Tips:Voor je paspoort en de ID-kaart kan je een hoesje kopen waarmee je de belangrijke persoonsgegevens zoals je burgerservicenummer en je pasfoto afdekt. Zo kun je toch een kopie afgeven. Je kunt op de kopie schrijven waarvoor deze is afgegeven. Er is een app: Kopie -ID om je gegevens te beveiligen. Geeft NOOIT een kopie van je paspoort aan particulieren. Geef NOOIT telefonisch je inloggegevens of persoonsgegevens als je onverwachts wordt gebeld. Klik NOOIT opLees meer ->

Novakh wenst allen die dit lezen een fijne jaarwisseling en een mooi administratief gezond 2019! Novakh is de komende week (met uitzondering van nieuwjaarsdag) gewoon bereikbaar. Voor noodgevallen kunt u de voicemail inspreken, u wordt dan zo spoedig mogelijk terug gebeld.Lees meer ->

Begin januari start Novakh met een inloopspreekuur in Halte 20 in Koog aan de Zaan. Voor meer info: zie de berichten op deze site of lees via www.novakh.nl.Lees meer ->

27-12-2018, 11:35 | Van de redactie  KOOG AAN DE ZAAN Vanaf begin januari houdt Novakh om de week een gratis inloopspreekuur bij Halte 20 in Koog aan de Zaan. Op het spreekuur kan iedereen terecht met juridische en administratieve vragen. Novakh is de adviespraktijk van mevrouw Klazien Hartog waarbij zij adviseert onder andere bij het opstellen van een levenstestament, volmachten en juridisch advies. Novakh helpt en adviseert bij uw administratie en veilig online bankieren. Het inloopspreekuur is een initiatief van Novakh om op een laagdrempelige manier vlot hulp te kunnen bieden en past goed bij de wijkontmoetingsfunctie van het onlangs geopende Halte 20. In Halte 20Lees meer ->

Phishing blijft één van de succesvolste manieren om inloggegevens en bankdata te bemachtigen. Nepmails zijn zelfs voor het getrainde oog soms moeilijk van echt te onderscheiden, toch zijn er een aantal punten waaraan je phishing kan herkennen. Phishing is een methode waarbij kwaadwillenden met voornamelijk nepmailtjes hengelen naar persoonlijke data, zoals inlog- en bankgegevens. Een simpele maar doeltreffende vorm van fraude, die aan de hand van een aantal kenmerken te herkennen en te vermijden is. 1. Controleer het e-mailadres Vaak verraden zelfs de meest overtuigende phishingmails zichzelf met het adres. Let wel dat de meeste diensten en apps voor e-mail de volledige naam van deLees meer ->

Fraudeurs bedenken steeds weer nieuwe methodes om toegang tot je rekening te krijgen en transacties te verrichten. Fraudeurs proberen je te verleiden om inloggegevens en andere persoonlijke gegevens in te vullen op een phishingsite die onder controle van de fraudeurs staat. De fraudeur gebruikt de gegevens om in te loggen op je ‘Mijn ING’ account en zal proberen geld van je rekening af te halen. Recentelijk hebben we twee nieuwe methodes gesignaleerd waarvoor we je willen waarschuwen. Stuur je SIM-kaart nooit op! Fraudeurs proberen je vanuit een phishing-email te verleiden om op een valse ING site inloggegevens af te staan, en daarna in te loggenLees meer ->

Vertel je beveiligingscodes nooit aan anderen Oplichters benaderen aanbieders op bijvoorbeeld Marktplaats, met als doel om een valse registratie van een Mobiel Bankieren applicatie uit te voeren. ING heeft meldingen gekregen van klanten die, na het plaatsen van een advertentie op bijvoorbeeld Marktplaats, worden benaderd door een oplichter die zich voordoet als een potentiele koper. Deze oplichter probeert vervolgens door middel van een ‘babbeltruc’ de verkoper te bewegen in het afgeven van beveiligingscodes die nodig zijn om een Mobiel Bankieren applicatie te activeren op de telefoon van de oplichter. De oplichter houdt de verkoper voor dat deze codes gedeeld moeten worden, omdat de oplichter gebruikLees meer ->

Hoewel de totale fraude met betaalmiddelen iets gedaald is, is de schade door fraude met internetbankieren meer dan verdubbeld, van 679.000 euro in de tweede helft van 2017 naar 1,56 miljoen euro. Dat meldt de Nederlandse Vereniging van Banken (NVB). 85 Procent daarvan is het gevolg van phishing naar toegangscodes voor internetbankieren, via e-mail, sociale media en telefoon. Er worden steeds meer phishing mails verzonden en de kwaliteit van die valse e-mails wordt steeds beter. De NVB meldt overigens dat het aandeel van de schade door phishing op de totale omzet via internetbankieren heel klein blijft: ongeveer 0,00008% (minder dan één tienduizendste van een procent). Banken vragenLees meer ->